[Applelisten] Iphone og powerbank

Søren Jensen slj at coolfortheblind.dk
Tir Maj 31 07:53:42 CEST 2022

Hej.

Hvis du har en Iphone 12 eller nyere, så vil jeg helt sikkert anbefale en Powerbank fra Apple.

Den har følgende minuser:
1. Den er dyr, ca. 700 kr, så vidt jeg husker.
2. Den kan ikke lade telefonen helt op. Den er kun beregnet til at lade telefonen halvt op, alt efter hvilken telefon man har.

Den har følgende plusser:
1. Trådløs opladning med Magsafe, som er Apples teknologi, som hæfter deres powerbank bag på telefonen som en magnet. Utrolig smart og fungere rigtig godt. Hvis din telefon ikke understøtter Magsafe, (IPhone 11 eller ændre), skal du ikke købe den. Jeg har en anden powerbank fra et andet firma, som også understøtter trådløs opladning samt magsafe. Det fungere med trådløs opladning på de ældre telefoner, men langt fra optimalt. Derfor har jeg valgt at købe et kabel til min powerbank i stedet, men det er en lidt længere historie. Nå, tilbage til fordelene med Apples powerbank.
2. Du kan se på telefonen, hvor meget strøm der er på powerbanken. Det er en nice to have for folk med normalt syn, da alle powerbanks viser denne information med små dioder. For os synes jeg det er en vigtig information.
3. Du kan, så vidt jeg husker, lade både telefon og powerbank på samme tid, ved at sætte powerbanken på telefonen, og såå tilslutte powerbanken til strøm. Jeg er usikker på om powerbanken også bliver ladet, hvis man sætter telefonen til strøm i stedet. I denne forbindelse kan man også se på telefonen, når powerbanken lader, hvilket jeg synes er en god information.
4. Du lader powerbanken med samme lightning ledning som din telefon.

Apples powerbank har både fordele og ulemper alt efter hvilken telefon man har.

Kh. Søren.