[Musiklisten] Musikeren Roger Whittaker er død

Hans Mikkelsen hansmikkelsen at stofanet.dk
Man Sep 18 23:15:14 CEST 2023

Hej.

Altså hvor trist, men okay, det er jo en rimelig høj alder.

Ære være hans minde!

Det var så også en af de sanger og musikere som jeg virklig holdt meget af,

nok fordi! Jeg hørte en plade tilbage i 74 -- 75 første gang med ham, og det
var i skolen til enten Musik undervisning eller det første Engelsk
undervisning jeg havde, og det fængede mig meget med musikken fra og af Ham.

MVH.

Hans Mikkelsen.

Musikeren Roger Whittaker er død

Roger Whittaker blev født i 1936 i den kenyanske hovedstad, Nairobi. (Foto:
© HENDRIK SCHMIDT, Hendrik Schmidt/picture-alliance/dpa/AP Images)

AF

 <mailto:rjun at dr.dk> Rasmus Jungersen

Den britiske musiker Roger Whittaker, der blandt andet var kendt for sin
særlige stemme og sin evne til at fløjte, er død.

Det oplyser hans familie i en udtalelse ifølge det norske nyhedsbureau NTB.
Han blev 87 år gammel.

Roger Whittaker skabte sig et internationalt navn med sin musik og sine
fløjteevner. Talentet nåede i løbet af karrieren at kaste 250 sølv-, guld-
og platinplader af sig og gave ham en stor loyal fanskare, skriver Ritzau.

Whittaker spillede blandt andet også til den tidligere amerikanske præsident
George H.W. Bushs guldbryllup.

Whittakers officielle hjemmeside er opdateret med et billede af sangeren og
teksten "Roger Whittaker 1936-2023".

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/musikeren-roger-whittaker-er-doed

Whittakers officielle hjemmeside er opdateret med et billede af sangeren og
teksten "Roger Whittaker 1936-2023".

Del på Facebook

Del på Twitter

Kopier link

Musikeren Roger Whittaker er død Artikel slut