[Musiklisten] AI-genereret såkaldt musik 🤮

Nicolai Svendsen chojiro1990 at gmail.com
Lør Apr 6 14:16:17 CEST 2024

Hej

Usædvanlig dårlig tekst, usædvanlig dårlig prompt til generation. Til
gengæld underligt at den synger dansk så underligt her. Den har det
nogle gange med at fejldetektere sproget de første to sekunder, men
efterfølgende er det relativt spot-on for det meste.

Heldigvis kun ét eksempel og et ret dårligt et af slagsen. Ideen er jo
som udgangspunkt ikke, at du får en banger lige med det samme, hvor alt
er perfekt. Lidt som med ChatGPT, så skal du vejlede den henad vejen.
Rigtig mange gange, er du også nødt til at smide en idé på porten, fordi
det ikke fungerede. Sådan er det jo. Man smider generelt ikke bare en
dårlig tekst efter den, hvor den så fremtryller noget helt magisk. Det
er i hvert fald en sjældenhed. Men siden december, hvor jeg har brugt
den, er der stadig sket en markant forbedring, imponerende eller ej. Men
lige den dér, var ikke imponerende.

Det er stadig et enormt fremskridt, hvis man tager resultater før Suno i
betragtning, hvor du kun havde omkring 15 sekunder, telefonlyd og en
musik, der på ingen måde hang sammen eller lød som noget man kunne
genkende ud fra prompten med tidligere forsøg. Pointen er nok mest, at
det jo overordnet set er det imponerende aspekt i sig selv, men man skal
altså stadig gøre sig umage for at lave noget, der kan lyttes til, uden
ørerne bløder. Jeg aner ikke engang, hvor mange sider af sange jeg har
genereret efterhånden, men det er enormt mange. Det kræver stadig en god
mængde tid.

Desværre, så er der et seriøst problem med generationen af vokal i
øjeblikket. Jeg håber lidt, at det bliver fikset, før arrangementet d.
27. april. Der er også nogle andre bemærkelsesværdige problemer med
bestemte instrumenter, men V2 hade en del knitren, klik osv. henover
lyden, hvilket v3 ikke har i samme stil.

Nicolai