[Pc-listen] Hvad skal vi lave i den kommende kolde tid

Brian Olesen brian at blindkom.dk
Søn Aug 7 19:47:04 CEST 2022

Kære medlemmer af pc-listen

Selvom vi måske lige får et sidste strejf af sommer i slutningen af næste uge, så kan vi ikke løbe fra, at sommeren er ved at være slut og de kolde nordiske aftener nærmer sig.

Vi skal derfor finde nogle personlige aktiviteter til at få os godt igennem den kolde tid der kommer.

Normalt skriver jeg ikke gerne om computerspil andre steder end på computerspillisten hos Blindsigt.

Men i dag synes jeg at jeg vil gøre en undtagelse.

Kender I spilplatformen kaldet QuentinC's Gameroom?

Det er et internationalt spilsted for blinde, med virkelig mange gode gamle traditionelle spil somfor eksempel mange af de kendte kortspil, som blackjack, poker, og mange mange andre. Herudover er der spil som domino og ikke mindst det klassiske tomandsspil skak.

QuentinC's Gameroom findes i skrivende stund ikke på dansk, men skak kan man sagtens spille uden at tænke så meget over sprogbariererne.

Den spiller faktisk ganske godt da den bruger en kendt og meget populær robot kaldet stockfish til at banke os med. 😊

Der er også spil som Yatsy og meget meget andet.

Jeg prøver på at komme i dialog med udvikleren om at få lov til at nedsætte en dansk gruppe, som kan oversætte hele dette spilunivers til dansk, da jeg har på fornemmelsen, at rigtig mange danskere også ældre medlemmer kunne have enorm glæde af, at kunne spille her.

Det er gratis at spille på QuentinC's Gameroom

Hvis der er stemning for det kan vi lave en aften,hvor vi snakker om det og prøver at spille nogle spil sammen.

Hvis du selv har mod på det kan du oprette din bruger her og hente klienten til windows, eller endda spille direkte i din browser.

Adressen til QuentinC's Gameroom er:

http://qcsalon.net/

Her klikker du create account, hvis du er ny.

Rigtig god fornøjelse og spørg endelig, hvis du har brug for hjælp.