[Pc-listen] Clubdec til ClubHouse for Windows. Hjælp søges

Brian Olesen brian at blindkom.dk
Fre Jul 1 14:14:28 CEST 2022

Hejsa

Så er det mig der er på banen med et hjælpebehov. 😊

Jeg er netop for nogle dage siden begyndt at interessere mig for den sociale platform kaldet ClubHouse. Der findes faktisk en uofficiel windows app, som kan bruges på ClubHouse, hvis man ikke lige gider sidde med mobilen hele tiden. Den hedder Clubdec og findes her:

https://www.clubdeck.app

Men hold så op for en rodebutik, eller så er det måske bare mig, der er ved at være både dum og gammel. 😊

I hvert fald har jeg på stående fod 2 udfordringer.

Kan man mon slippe af med alle de der gamle replay rum der er, så man kun ser live-rummene, eller er der en måde jeg kan se, om det er et rum der er aktivt lige nu, eller bare en gammel optagelse? Det er max pinligt at sidde og vente på at komme til orde, for så at opdage, at det man lytter til er en gammel optagelse. 😊

Hvis jeg selv opretter et rum, hvordan kan jeg så holde øje med, om nogen kommer ind i det og gøre dem til speakers?

Der er faktisk også mange danskere der bruger det og en del seriøse danske rum. Jeg faldt f.eks. over Linda Andrews som jo er en fantastisk sanger og korleder og flere andre markante personer. I går faldt jeg over nogle indvandrerunger, som snakkede et herligt kaudervelsk af arabisk iblandt dansk. 😊

Der er lige lovlig mange kristne prædikanter derinde, men det er der jo alle steder hvor der er amerikanere. 😊

Utroligt fedt koncept med ren audio og ingen reklamer eller noget til at forstyrrer.

Men suk! Den kære tilgængelighed er godt nok lidt presset.

Jeg ved ikke, om det er meget bedre på IOS?

Mange hilsner og rigtig god weekend