[Pc-listen] Et underligt problem med Windows Medieplayer!

Brian Olesen brian at blindkom.dk
Man Maj 30 10:55:11 CEST 2022

Hejsa Kurt

Det kan man faktisk godt, men jeg giver dig lige først en lidt halv dårligt
oversat vejledning til hvordan problemet ofte kan løses.

Der er 3 forskellige metoder du kan afprøve.

Brian

du skal først prøve   Metode 1: Kør fejlfindingsværktøj til videoafspilning

Kørsel af videoafspilningsfejlfinding er den hurtigste og nemmeste metode,
at løse problemet med 'Windows Media Player-serverudførelse mislykkedes'.

Følg instruktionerne nedenfor for at gøre det:

Trin 1: Tryk på windowstast + I taster på samme tid for at åbne
Indstillinger app, og vælg derefter Opdatering og sikkerhed .

Trin 2: Gå til Fejlfinding fanen og find derefter Videoafspilning i  højre
panel. Klik på den, og klik derefter på Kør fejlfindingsværktøjet .

Kør fejlfindingsværktøjet

3: Vent til processen er færdig, og så viser den dig, om der er et problem.
Hvis der er, skal du acceptere den rettelse, der vises på skærmen.

Trin 4: Prøv at bruge Windows Media Player til at afspille noget musik for
at kontrollere, om problemet med, at serverudførelsen mislykkedes Windows
Media

Player, er løst.

Metode 2: Deaktiver WMP Network Sharing Service

Du kan bruge WMP Network Sharing Service til at dele Windows Media
Player-biblioteker med andre netværksafspillere og medieenheder ved hjælp af
Universal

Plug and Play. Men du behøver ikke bruge noget netværk her, og alt hvad du
vil gøre er at afspille en musikfil, så deaktivering af denne service kan
hjælpe

dig med at løse problemet med 'Windows Media Player-serverudførelse
mislykkedes'.

Her er en hurtig guide til, hvordan du gør det:

Trin 1: Tryk på windowstast + R tasterne på samme tid for at åbne "kør".

Trin 2: Skriv services.msc i feltet, og klik derefter på Okay for at åbne
Tjenester .

Trin 3: Find Windows Media Player Network Sharing Service på listen, og
højreklik derefter på den for at vælge "stop" hvis den er aktiveret.

stop Windows Media Player Network Sharing Service

Trin 4: Luk tjenester, og prøv derefter at afspille en musikfil igen ved
hjælp af Windows Media Player for at kontrollere, om problemet med
'serverudførelse

mislykkedes' er løst.

Metode 3: Registrer bibliotekerne Jscript.dll og Vbscript.dll

Du kan også registrere Jscript.dll og Vbscript.dll for at løse Windows Media
Player-serverudførelsen mislykkedes ”problemet. Her er vejledningen:

Trin 1: Skriv cmd i Søg bar, og tryk applikationer derefter Kommandoprompt
vælge Kør som administrator .

2: Skriv regsvr32 jscript.dll i vinduet og tryk på enter. Når det er gjort,
skal du klikke på Okay .

Trin 3: Skriv regsvr32 vbscript.dll i vinduet og tryk på enter. Når det er
gjort, skal du klikke på Okay .

Trin 4: Luk vinduet Kommandoprompt, og kontroller derefter, om
fejlmeddelelsen 'Windows Media Player-serverudførelse mislykkedes' vises
igen.