[Pc-listen] Problemer med at se, hvordan et ord staves!

Nicolai Svendsen chojiro1990 at gmail.com
Fre Nov 11 17:40:19 CET 2022

Hej Kurt

Bruger du NVDA kan du trykke NVDA+l to gange hurtigt, når du er på
mappen i Stifinder. Du kan også trykke på femtallet på det numeriske
tastatur to gange hurtigt efter hinanden. Dette læser den aktuelle
linje, hvis du trykker én gang. Trykkes det to gange hurtigt efter
hinanden staves linjen.

Med JAWS hedder det JAWS+pil op to gange hurtigt eller JAWS+i to gange.

Mere kompliceret behøver det ikke at være. Naturligvis kan du også
bare trykke F2 på mappen eller filen og stave dig igennem med pilene.
På den måde kan du selvfølgelig rette med det samme i stedet.

Nicolai