[Pc-listen] Ugens forsinkede fredagstip

brian at blindkom.dk brian at blindkom.dk
Tir Apr 25 20:13:51 CEST 2023

Hejsa

Nej spøg til side. Det er vist ved at blive en hel farce med det
”fredagstip”. Men Nicolai har henledt min opmærksomhed på noget, som
virkelig kan noget unikt jeg gerne vil dele med jer.

Det samme, som bliver muligt i BeMyEyes om nogen tid kan du allerede nu opnå
fra din pc.

Denne tjeneste bruger gpt4 til at analysere et billede og på sådan nogen
lunde formfuldendt dansk fortælle dig hvad det indeholder.

Hvis du besøger denne side skal du uploade et billede og skrive hvad du
ønsker at vide om billedet i en tekstboks og voila så vil den uden
nævneværdig forsinkelse fortælle dig hvad der er på billedet.

Her er adressen:

https://llava.hliu.cc/

Den kan godt drille lidt, men stå på teksten ”drop image here click to
upload” og tryk mellemrum. Så får du lov at vælge et billede fra en helt
almindelig gennemse-boks.

Så tabber du til tekstboksen, hvor du spørger om hvad du vil i forhold til
hvad den skal fortælle om billedet.

Du kan starte med at spørge. Hvad forestiller dette her billede. Og så kan
du efterfølgende i samme boks bede om at den uddyber det.

God fornøjelse.

Sendt fra Outlook

Mvh. Brian Hovmand Olesen tlf. 40 91 65 80