[Pc-listen] Vil du gerne have din gamle kontekstmenu tilbage i Windows 11?

Anders Boholdt-Petersen anders at boholdt-petersen.dk
Tor Aug 31 20:45:49 CEST 2023

Hej Brian

Tak for tippet.

Der er flere måder at få den gamle context-menu tilbage på i Windows 11. Læs mere via følgende link (engelsk tekst): https://www.thewindowsclub.com/get-old-right-click-context-menu-back-on-windows-11.

Mvh Anders

Fra: Pc-listen <pc-listen-bounces at blindkom.dk> På vegne af Brian Hovmand Olesen via Pc-listen
Sendt: 31. august 2023 18:21
Til: pc-listen at blindkom.dk
Cc: Brian Hovmand Olesen <brian at blindkom.dk>
Emne: Re: [Pc-listen] Vil du gerne have din gamle kontekstmenu tilbage i Windows 11?

Hejsa

Flot og så glemte jeg selvfølgelig selve zip-filen. 😊

Den kommer her Hejsa

Tja Microsoft laver ofte om på ting, som om de bare mangler noget at lave. 😊

Det betyder f.eks., at shift F10 ikke rigtig længere virker som den plejer i Windows 11 Stifinderen, specielt ikke når man bruger Jaws.

Og ikke nok med det. Når man så endelig kommer ind i menuen, så mangler man jo en del af mulighederne indtil man klikker flere muligheder, eller hvad den nu hedder.

Men håbet er heldigvis ikke ude. Du kan med denne lille registrerings hack få den tilbage som du kender den.

Jeg har vedhæftet en lille fil, som du bare pakker ud og så kører du den først, som hedder: ” win11_classic_context_menu.reg”

Først bliver du spurgt om du nu er sikker på at du vil åbne den og her vælger du åben. Dernæst bliver du spurgt om du ønsker at tilføje oplysningerne til din registreringsdatabase hvilket du svarer ja til.

Herefter skal du genstarte maskine og voila nu har du kontekstmenuen tilbage igen.

Den anden fil i pakken kan give dig den nye menu tilbage igen, hvis du skulle fortryde ændringen.

God fornøjelse.

Dette tip har jeg fået af Nicolai Svendsen så vil selvfølgelig ikke selv tage æren. 😊