[Pc-listen] Ny tilgængelighedsforbedring i Firefox version 109 for skærmlæsere

Brian Olesen brian at blindkom.dk
Ons Jan 18 20:17:33 CET 2023

Hejsa

Det glæder altid mit gamle hjerte når jeg ser nye tilgængelighedstiltag som
dette, som vi kan have glæde af.

Nu er standard html kalenderen i Firefox lavet således, at den kan benyttes
udelukkende med tastaturet i følgende nedenstående påengelsk:

The native HTML date picker for date and datetime inputs can now be used
with a keyboard alone, improving its accessibility for screen reader users.
Users

with limited mobility can also now use common keyboard shortcuts to navigate
the calendar grid and month selection spinners.

Mvh. Brian Hovmand Olesen tlf. 40 91 65 80 mail: brian at blindkom.dk