[Pc-listen] fredags tip

brian at blindkom.dk brian at blindkom.dk
Fre Mar 31 19:55:49 CEST 2023

Hejsa

Hvis ellers jeg kan få det kørt ind i mit til tider overbelastede kranium vil jeg engang om ugen udsende et lille pc-tip, som folk forhåbentlig kan få glæde af. Det vil i hvert fald ikke skade nogen. 😊

Google Chrome og captures på hjemmesider.

Captures er disse her tjeks, hvor man enten skal løse noget grafisk på skærmen, eller lytte til en forvrænget lydfil og afkode, hvad der siges. Ingen af delene er specielt lette at gennemføre med skærmlæser, men heldigvis findes der flere forskellige strategier til at omgå dette med.

Den letteste måde for dig er at bruge Google Chrome og logge ind på din google konto og hvis du ikke har en sådan endnu er det vist på høje tid, at du opretter en. 😊

Fordi du også får en gratis Gmail-konto og et kæmpe lager på Google Drev behøver du jo nødvendigvis ikke at bruge det, hvis du ikke har lyst.

Men når du har logget ind med din Googlekonto sker der følgende på rigtig mange hjemmesider. Der, hvor du normalt får mulighed for at løse en capture fremkommer nu en tjekboks, hvor du kan markere. Jeg er ingen robot. Så valideres du hos Google og capturen forsvinder og bliver betragtet som løst.

Mvh. Brian

Sendt fra nederen Outlook fordi jeg er en hat til at vende mig til nye mailklienter

Mvh. Briah Hovmand Olesen tlf. 40 91 65 80