[Pc-listen] Godt nyt i den kommende Jaws 2024

Brian Hovmand Olesen brian at blindkom.dk
Søn Okt 1 15:54:38 CEST 2023

Hejsa

Til at starte med, da jeg gennemgik de nye funktioner i Jaws 2024 blev jeg
noget skuffet.

Der var ikke rigtig så meget nyt. Som sædvanligt tænkte jeg. Men heldigvis
blev jeg positivt overrasket, da jeg læste videre og fik det hele med.

Der er især 3 interessante nye ting, vi kan se frem til.

1. Videokommunikation. Jaws får en ny hjælpefunktion, så man kan se, om man
sidder rigtigt foran sit kamera og hvad der ellers er i billedet, når man
deltager i videokonferencer. Ikke nogen dum funktion for alle de, som gerne
vil vide, hvad deres videokamera egentlig sender ud, når de deltager i
offentlige begivenheder på nettet.

2 Løbende scriptopdateringer.

Nu kan FS rulle scripts ud mellem opdateringerne, hvis man pludselig støder
på en fejl, der skal rettes omgående, men hvor selve Jaws ikke behøver blive
opgraderet.

3 Support for Discort. Den meget populære måde at kommunikere på især for
spilfolket og programudviklere og deres brugere hedder i dag Discort. Det
har indtil nu fungeret ganske dårligt sammen med Jaws og det har FS så tænkt
sig at gøre noget ved nu. Ganske positivt.

Så ingen store verdensnyheder denne gang, men alligevel en fin udvikling i
den rigtige retning.

Mvh. Brian