[Sportslisten] Etiopisk løber sætter verdensrekord på 5.000-meteren

Hans Mikkelsen hansmikkelsen at stofanet.dk
Man Sep 18 12:41:36 CEST 2023

Hej.

Det her må man da hvis sige Wow til.

Men jeg tror da også at jeg vil bruge en gammel sætning! "Man kan ikke se
bagdelen, for bare fodsåler" Det vil jeg da nok sige må passe her.

Etiopisk løber sætter verdensrekord på 5.000-meteren

Gudaf Tsegay løb 5000 meter på lidt over 14 minutter. (Foto: © SARAH
MEYSSONNIER, Ritzau Scanpix)

AF

 <mailto:ames at dr.dk> Anders Keld Birch Messer

Den etiopiske løber Gudaf Tsegay kan kalde sig for verdens hurtigste kvinde
på 5.000 meter-distancen.

Det står klart, efter at hun søndag aften satte samtlige konkurrenter til
vægs ved et Diamond League-stævne i den amerikanske by Eugene.

Med en vindertid på 14 minutter og 21 hundrededele kappede Tsegay hele 5,20
sekunder af den tidligere rekord, der blev sat i juni tidligere i år af
kenyanske Faith Kipyegon.

På andenpladsen kom kenyanske Beatrice Chebet ind i tiden 14:05.92, mens
etiopiske Ejgayehu Taye blev noteret for tiden 14:21.52.

Diamond League-stævnet i Eugene er det sidste i dette kalenderår.

https://www.dr.dk/sporten/seneste-sport/etiopisk-loeber-saetter-verdensrekor
d-paa-5000-meteren