[Sundhed] Tusindvis af handicappede må undvære gratis fysioterapi | Nyheder | DR

Hans Mikkelsen hansmikkelsen at stofanet.dk
Ons Dec 7 17:06:17 CET 2022

Tusindvis af handicappede må undvære gratis fysioterapi | Nyheder | DR

Tusindvis af handicappede må undvære gratis fysioterapi

AF

 <mailto:lsop at dr.dk> Lise Soelberg

Op mod 17.000 handicappede patienter i hele Danmark kommer til at vente
nogle uger med at gå til fysioterapi.

Danske Fysioterapeuter har bedt deres medlemmer om at holde to ugers pause i
december med de gratis behandlinger, fordi landspuljen fra staten til
handicappedes behandling er brugt op.

- Det er jo desværre her i den koldeste tid, hvor jeg er mest belastet. Så
det er et stort problem for mig, siger Knud Erik Jensen fra Resen ved
Struer, som lider af spastisk lammelse.

Hos Struer Fysioterapi er medejer Morten Graversen ked af at afvise de
handicappede patienter:

- Vi har mange, som er så dårlige, at de slet ikke kan se sig igennem det.

Danske Fysioterapeuter forhandler i disse dage videre med staten om en
overenskomt for patienter til vederlagsfri behandling til næste år.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tusindvis-af-handicappede-maa-undvaere-gra
tis-fysioterapi