[Sundhed] En lille overraskende hilsen fra det nordjyske

Brian Olesen brian at blindkom.dk
Man Maj 23 17:00:25 CEST 2022

Kære venner

Hmm til jer som enten ikke er blandt mine venner på Facebook, eller ikke benytter jer af den, så er her en lille halvtræls info.

Jeg blev i onsdag indlagt med en kæmpestor blodprop i hjertet. Den lå helt udenfor målskiven og blev behandlet lige med det samme. Det man gør i sådan en situation i dag er, at mase en spids wire ind i proppen og simpelthen udvide kranspulsåren med en ballon. Når den så er pustet op og man så at sige har skabt hul igennem igen gentager man processen men nu med en såkaldt stænt, til at sørge for, at blodkaret forbliver åbent, så blodet kan strømme frit igen.

Sådan en nærdødsoplevelse sætter lige livet på en ordentlig karruseltur. Man kommer godt nok til at tænke lidt over, hvad der er vigtigt og hvad man lige lægger nederst i bunken. 😊

Men vil bare sige, at ukrudt ikke forgår så let og at jeg er still going strong.