[Teknik og fritid] Det er let, nyt podcast af Brian Hovmand Olesen

brian at blindkom.dk brian at blindkom.dk
Søn Nov 21 17:26:12 CET 2021

Kære blinde og svagsynede i Danmark

Nu søsætter jeg et helt nyt spændende koncept indenfor blindeverdenen. Det er en podcastserie, hvor man kan lære noget og hvor man kan få inspiration til sit liv som blind.

Dansk Blindesamfund har den super fine serie Øjenkrogen, som jeg bestemt ikke har et eneste dårligt ord at sige om. Men denne her serie kommer til at fokusere på praktisk anvendelse af blandt andet teknologi, husholdningsapparater og meget meget andet naturligvis med fokus på det at være blind.

Konceptet er jeg som sådan ikke selv ophavsmand til, men har lånt det af Flemming Leth og serien hedder i sin enkelthed ”Det er Let”.

Når jeg f.eks. snakker om smartphones vil jeg snakke betydeligt mindre og demonstrere betydeligt mere, så man kan høre, hvor ”let” det er at bruge denne teknologi. Det var blot et eksempel. Næste afsnit kommer til at handle om, hvad man kan gøre i sit køkken som blind og her demonstrerer jeg dels at stege en bøf og tja hvem ved måske at lave en god dansk brun sovs. Sandheden er desværre den, at det er der rigtig mange især blindfødte der afholder sig fra og jeg vil gerne i afsnit 2 af Det er Let prøve at afmystificere hele denne proces og se, om jeg måske kan genskabe glæden ved at arbejde i køkkenet, vi nok alle husker fra vores hjemmekundskab / skolekøkken tid. 😊

Du vil kunne finde podcastserien Det er Let på alle de store betydende platforme, herunder også den der bruges af Victor Reader Stream. Apple er lidt tunge i æblerne, så de kommer nok med som de sidste, her en af dagene, men både Google, Spotify og Tunein har allerede taget den med.

Hop endelig ind og lyt til introen allerede nu. 😊

Jeg modtager meget meget gerne både ris og ros og gode idéer til, hvad podcastet skal beskæftige sig med fremover, så vi får mindst et afsnit om måneden, der kan bruges til noget. Jeg vil naturligvis benytte mig af alle mulige gode folk, til at krydre episoderne med, så vi får en høj grad af både saglighed og god underholdning.

Du kan skrive til mig privat på: brian at blindkom.dk <mailto:brian at blindkom.dk>

Mvh. Brian Hovmand Olesen