[Teknik og fritid] En fantastisk god hvidløgspresser

Brian hovmand Olesen brian at blindkom.dk
Ons Sep 7 22:52:41 CEST 2022

Hejsa

jeg er simpelthen lige nødt til at dele en god oplevelse med jer.

Jeg laver en del ganske varieret mad og har gennem tiden prøvet mig frem med
en del forskellige hvidløgspressere. Enten er de billige jeg har købt
simpelthen gået i stykker under brug og de dyrere har været lidt for
upraktiske at håndtere og gør rene.

Men så for leden, da jeg rundede min lokale Imerco blev jeg præsenteret for
en virkelig smart relativt billig presser fra den engelske producent Joseph
& Joseph.

Den er super god af flere grunde. For det første putter man sit eller sine
fed ned i en lille rund beholder og så sætter man toppen på som er udformet
nærmest som en stor skrue, så når man klemmer den sammen presses hvidløget
ud gennem nogle små huller. Der skal i øvrigt ikke bruges megen kraft når
man presser.

Der går ikke meget til spilde og man behøver ikke få særlig snaskede fingre,
når man bruger den .

Virkelig en lækker og prisbillig sag, som i øvrigt også kan bruges til at
presse ingefær med, hvis man skulle have lyst til det.

130 kr. plus fragt hvis du køber den på nettet.

Jeg lavede grillet laks i går, hvor jeg skulle bruge lidt hvidløg og den
gjorde et virkelig godt stykke arbejde og der var utrolig lidt spild.

Som sagt en praktisk hvidløgspresser for os med dårligt syn af den grund at
den har en meget god udformning, hvor der er godt styr på det du presser.

Her er et direkte link til den:

https://www.imerco.dk/joseph-joseph-helix-hvidloegspresser?id=100359157

MVH. Brian