[Musiklisten] Low Vision Song Contest - Danmark, En temmelig blandet fornøjelse

brian at blindkom.dk brian at blindkom.dk
Fre Maj 7 23:17:23 CEST 2021

Hejsa

Jeg havde sat mig op til, at på denne fredag skulle jeg virkelig underholdes på højt plan, med festlige indslag og fantastisk sang og musik. Dele af disse ønsker blev også opfyldt, da skønne Ida Marie og super herlige Martin Brygmand foldede sig ud for fuld skrue. Deres optræden var fantastisk og især charmerende Ida var konge-god! Totalt stort bifald til dem begge!

Så lidt skuffede kommentarer til den tekniske afvikling af arrangementet:

Zoom er helt klart ikke den rette platform, når man vil afholde et musikalsk arrangement. Dels var lydkvaliteten i særklasse dårlig og indslagene var ikke i stereo. Vedkommende som sad ved mixerpulten kunne godt have strammet kæden lidt. 😊

Men tager man ja-hatten på, så var det herligt, at se så mange mangfoldige indslag.

Lige fra den halvgrønlandske sang fra Brede Gård, til Susannes skønne signalforvirrede datingsang i e-mol. Kims sang med lidt for mange ord, men med den klart bedste lyd af dem alle var virkelig også god.

Bents stemningsfyldte sang kunne jeg så absolut også godt lide at lytte til.

Igen noget af det fedeste var de enorme forskelle der var på årets 8 sange. Men jeg står tilbage med følelsen af, at dette virkelig var en beta-udgave af en generalprøve og ja at lydkvaliteten i stedet burde være håndteret af professionelle mediefolk.

Jeg håber, at man flytter det over på en andet teknisk platform til næste år og skruer en smule op for kvaliteten ikke kun af lyden, som var slem nok, men også for selve afviklingen. Man hyrer en sjov og dygtig måske lidt dårligt forberedt skuespiller som Martin Brygmand og så halter teknikken så meget bagefter. Jeg vil foreslå, at man hyrer en radiostation, eller måske endda en tv-station til at hjælpe med afviklingen til næste år.

Nå nok brok herfra. Det er første gang det nogensinde er afholdt her i Danmark og det er virkelig dejligt at høre de vidt forskellige vidunderlige musikere folde sig ud.

Selv er jeg glad for at jeg ikke deltog i år, nu når det tekniske niveau var så dårligt.

Men hvis man ikke spiller i mono næste år og opløsningen (lydkvaliteten) bliver ordentlig, så er jeg bange for, at I godt kan risikere at blive belemret med undertegnede og måske også husets frue. 😊

Tusind tak til alle involverede for jeres flotte indsats og stort tillykke til vinderen, som dog desværre ikke har en chance internationalt!

Mange hilsner

Brian