[Pc-listen] Dansk stemme på tilbud

Nicolai Svendsen chojiro1990 at gmail.com
Tor Jun 13 08:29:40 CEST 2024

Hej René

Cereproc har været i gang siden 2005, og jeg købte min første stemme,
William, nok omkring 2009. På det tidspunkt var de ekstremt ustabile,
så ikke værd at bruge. Jeg kan ikke sige, om det er blevet bedre.

Jeg har prøvet Marie, men det var ikke det vildeste resultat. Jeg
kendte ikke til Lars, men det er åbenbart samme stemme, som Piper TTS
bruger i den danske talesyntese, den har som standard. Kvaliteten er
en anelse bedre, men det er stadig ret tydeligt, hvis man har brugt
Pipers egne danske stemme før. Det er i hvert fald samme stemmedata,
sandsynligvis med nogle ændringer ift. udtale osv. I den forbindelse
er jeg så godt nok ved at lave min egen, men de tilgange til
talesyntese bliver nok forældede, før det bliver færdigt til
produktionsbrug.

Ifølge deres vilkår, så må du kun have den installeret på én pc, så du
kan sandsynligvis fjerne licensen eller noget tilsvarende. Det melder
deres FAQ eller vilkår åbenbart ikke noget om. Du logger åbenbart ind
på en konto nu, hvorefter den viser de stemmer, du har mulighed for at
installere.
Nicolai