[Pc-listen] Et lille tip til captures på hjemmesider

Brian Hovmand Olesen brian at blindkom.dk
Lør Jun 22 18:24:37 CEST 2024

Hejsa

I kender det alle sammen.

Man lander på en spændende hjemmeside og skal pludselig taste en kode fra et
billede vist på skærmen for at komme videre.

Der findes nogle forsøg på at omgå dette. Nogle sider tilbyder en såkaldt
h-capture og andre giver mulighed for, at man kan få en lydudfordring.

Men i dag ville jeg lige udfordre Jaws altså ved at bruge den nye funktion i
smart picture, som kan afkode, hvad der står på skærmen.

Tryk først g for grafik, for at sikre, at du står på billedet med capturen.
Så kan du nu trykke insert mellemrum, efterfulgt først af et p, og så af et
c.

Nu analyserers den kontrol i dette tilfælde det billede du står på og du får
noget tilbage som du kan indsætte eller selv indtaste i capturefeltet.

Jeg måtte prøve 3 gange, men faktisk lykkedes det til sidst. Så skal jeg
ikke længere lytte til skrattende lydfiler og måske måske ikke gætte
rigtigt.

Super smart og stor tak til AI.