[Pc-listen] Be my Eyes for Windows

Brian Hovmand Olesen brian at blindkom.dk
Fre Jun 28 22:27:42 CEST 2024

Hejsa

Appen Be my Eyes har været at finde i et stykke tid i Microsoft Store og jeg
har med stor glæde set det blive bedre og bedre.

Det har fine genvejstaster, som man nu selv kan indstille som man ønsker og
lyd under analysen af skærmen.

Det kan jo lidt af det samme som Jaws Picture Smart, men jeg kan godt lide
den måde den præsenterer elementerne på skærmen på og selve appens layout.

Så er man NVDA-bruger vil jeg på det kraftigste anbefale, at man henter
denne glimrende tilføjelse til sin computer.

Du trykker ctrl e for søg og skriver be my eyes og trykker enter.

Nu tabber du ned til den og trykker enter igen. Find installer og når den er
installeret kan du ved brug af windowstasten bare søge efter den.

Den giver sig selv at bruge, men spørg selvfølgelig løs, hvis du vil vide
mere.

Jeg synes det er godt at have flere nyttige værktøjer i sin værktøjskasse og
her den senere tid har vi virkelig fået mange godter at arbejde med.

Mvh. Brian

Altså åben Store enten ved at søge efter det fra startmenuen ved at trykke
på windowstasten. Eller fra processlinjen, hvor mange har den
forudindstillet på windows 2 eller 3.