[Sportslisten] RETTET: OL: håndbold.

Hans Mikkelsen hansmikkelsen at stofanet.dk
Søn Jul 25 20:21:40 CEST 2021

Hej.
Jeg må nok erkende, at jeg har glemt at sende denne entret liste, det undskylder jeg meget for.
Men her har i den så, så skulle i jo meget gerne kunne se håndbold ud fra den.

Fra af Allan Fohlmann
Sendt: 23. juli 2021 09:37
fohlmann at stofanet.dk
Emne: RETTET: OL: håndbold.

En venlig læser har gjort mig opmærksom på en fejl i tidsangivelsen jeg ikke lagde mærke til, så nu får I den lige en gang til, beklager støjen.

--

Fra DHF.dk. Min kommentar: har først set artiklen nu, men her har vi et tidsskema for herrehåndbold ved OL, de fleste kampe bliver spillet på fornuftige tidspunkter for de flestes sovevaner.

**

HÅNDBOLDHERRERNES OL-TRUP ER UDTAGET

I dag har landstræner Nikolaj Jacobsen sat navn på de 14 spillere samt to reserver, der drager til OL Tokyo, hvor herrelandsholdet skal forsøge at forsvare OL-guldet fra 2016 i Rio.

De olympiske lege i Tokyo er blot få uger væk, og herrelandsholdet påbegynder snart den sidste forberedelsesfase inden afrejse mod Japan. Landstræner Nikolaj Jacobsen har tidligere meldt ud, hvilke 19 spillere i OL-bruttotruppen der skal møde ind i Helsingør den 5. juli til træningssamling, hvor ugen afsluttes med en testkamp mod Sverige den 12. juli i Royal Stage i Hillerød.

Ud fra OL-bruttotruppen har landstræneren nu udvalgt den endelige OL-trup bestående af 14 spillere. Dertil har Nikolaj Jacobsen udtaget den obligatoriske 15. mand som reserve, mens der også kommer en ekstra reserve med som 16. mand.

Den danske trup ved OL i Tokyo ser således ud:

14-MANDSTRUPPEN

#1 Niklas Landin, 223 landskampe

#20 Kevin Møller, 39 landskampe

#4 Magnus Landin, 77 landskampe

#15 Magnus Saugstrup, 28 landskampe

#17 Lasse Svan, 226 landskampe

#21 Henrik Møllgaard, 170 landskampe

#22 Mads Mensah, 148 landskampe

#23 Henrik Toft Hansen, 130 landskampe

#24 Mikkel Hansen, 221 landskampe

#25 Morten Olsen, 109 landskampe

#26 Johan Hansen, 43 landskampe

#28 Lasse Andersson, 43 landskampe

#32 Jacob Holm, 38 landskampe

#33 Mathias Gidsel, 15 landskampe

15.           MAND (RESERVE)

#7 Emil Jakobsen, 15 landskampe

 mand (reserve)

#34 Simon Hald, 44 landskampe

Danmark OL-program

Danmark tager hul på OL den 24. juli kl. 14.30, hvor Japan venter i Danmarks åbningskamp. Herefter spiller Håndboldherrerne hver anden dag i Yoyogi National Stadium i Tokyo.

Kampprogrammet for Danmarks indledende gruppekampe ser således ud:

24/7 kl. 14.30 DANMARK - Japan

26/7 kl. 07.15 Egypten - DANMARK

28/7 kl. 02.00 DANMARK - Bahrain

30/7 kl.12.30 Portugal - DANMARK

1/8 kl. 14.30 DANMARK - Sverige

Kvartfinalerne spilles den 3. august, semifinalerne den 5. august, mens den olympiske bronzekamp og senere finale afvikles den 7. august.

Alle Danmarks kampe kan ses på DR1.