[Pc-listen] Windows 11 informationer

brian at blindkom.dk brian at blindkom.dk
Tor Okt 7 11:26:12 CEST 2021

Hejsa

Microsoft udgiver denne måned Windows 11, som bliver gratis for alle Windows
10-brugere, der kan køre det.

Der er rigtig mange visuelle ændringer i denne nye version og især
kompatibilitet til gammel forældet software er droppet og kravene til
udstyret skærpet. Det kommer konkret til at betyde, at Windows både bliver
hurtigere og langt mere stabilt.

Derfor vil mange maskiner heller ikke opfylde kravene til Windows 11 og det
giver rigtig god mening.

Hvis der skal ske en væsentlig udvikling på så stor en platform som Windows
kan man ikke blive ved med at tage højde for alle eventualiteter og forældet
udstyr.

Men den gode nyhed er, at både skærmlæseren NVDA og Jaws er fint med, når
det hele går løs.

Der sker ligesom på telefonerne en ændring i måden, hvordan apps er bygget
op på. De nye Windows apps fylder langt langt mindre end tidligere tiders
programmer og køre ofte også væsentligt hurtigere.

Selvfølgelig kan mange programmer stadig køre på Windows og så bliver det
endda muligt, at komme til at køre Android apps direkte fra din PC.

Det er super vildt og jeg håber, at denne fantastiske funktion også bliver
tilgængelig for os.

Blot lige til info og hvad jeg har kunnet læse mig til indtil videre.