[Teknik og fritid] Mere lotto-held: Person i USA vinder knap 10 milliarder kroner

Hans Mikkelsen hansmikkelsen at stofanet.dk
Lør Jul 30 23:34:02 CEST 2022

I DAG KL. 17:22

Mere lotto-held: Person i USA vinder knap 10 milliarder kroner

AF

 <mailto:frpa at dr.dk> Frederik Palle

For godt en uge siden vandt en dansker
<http://dr.dk/nyheder/seneste/ejeren-af-gevinsten-paa-759-millioner-kroner-e
r-fundet-jeg-havde-kroellet-kuponen> 759 millioner kroner i Eurojackpot -
den største gevinst nogensinde i Danmark.

I USA havde man åbenbart interesse i at overgå det. Der har en heldig vinder
i går vundet 1,3 milliarder dollar. Det skriver
<https://www.theguardian.com/us-news/2022/jul/30/mega-millions-winning-numbe
rs-winner-lottery> The Guardian. I danske kroner er det omsat til knap 9,5
milliarder.

Personen har ramt vindertallene i spillet Mega Millions. Vinderen har dog
ikke meldt sig endnu. Kuponen er blevet udstedt i delstaten Illinois.

Grunden til, at præmien var blevet så stor, var fordi, at der 29 gange i
træk ikke var nogen, der havde ramt vindertallene.

Chancen for at vinde jackpot regnes til at være 1 til 302,5 millioner.

Hmm, hvor skrækkelig, at vinde så meget.

Hvad skal de mon bruges på?

Jeg ved godt, at det nok er mere kosbart, at bo og hvad ved jeg i USA, men
for pokker da! så mange Doller og DKR.

det er da det værste.