[Teknik og fritid] Pas nu godt på de svindelmails der lige nu er i omløb

Brian Hovmand Olesen brian at blindkom.dk
Tor Feb 1 18:50:02 CET 2024

Hejsa

Jeg har lige fået en super godt kamufleret svindelmail, som gav sig ud for
at være fra proshop.dk

De sagde at jeg var blevet udvalgt til at deltage og bla bla bla og det var
så godt skrevet, at jeg var lige ved at hoppe i med begge ben.

Først skal man deltage i en undersøgelse som ser ret fornuftig ud og
herefter kan man så vælge sin ”gave” på en liste.

Når man så betaler fragten bliver beløbet lige hævet til ret mange euro og
så ja så får skidderikkerne så ens penge.

Heldigvis fornam jeg faren i god tid, så fik da lukket siden ned, men hold
da alligevel op.

Jeg handler nemlig en del hos netop Proshop, så tænkte, at det kunne da godt
være…

Uha. Man skal godt nok passe på i disse tider.

Håber straffen globalt bliver sat højt for den slags forbrydelser, for det
er sgu ikke ok.

Mange hilsner